середа, 27 травня 2020 р.

7-А, 7Б, 7В (  27/ о5. 2020) 59,60 уроки за календарним плагуванням

Тема уроку: Повторення і узагальнення вивченого за II семестр 7 класу. Рекомендації на літо


Перевірте свої знання у зручний для вас час.

 Даний вид роботи допоможе вам у наступному навчальному році підготуватися до перевірки рівня опанування матеріалу, вивчення якого припало на період карантину.




1.     Зіставити автора та назву твору.

Автор
Назва твору
1.Дж. Олдрідж
А. «Балада про вересовий напій»

Б. « Чарівна крамниця»
3.Е. А. По
В. «Айвенго»
4.Й. К. Ф. Шиллер
Г. « 19 жовтня 1825 року»
5.О. Генрі
Д. «Чорнильне серце»
6.А. Азімов
Е. «Світязь»
7. Р. Кіплінг
Є. «Пурпурові вітрила»
8. Г. Дж. Уеллс
Ж. «Мандрівний замок Хаула»
9. Д. В. Джонс
З. «Альпійська балада»
10.Р. Л. Стівенсон

11.Р. Акутагава
І. «Останній дюйм»
12.К. Функе
Ї. «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»
13.В. Скотт
Й. «Дари волхвів», «Останній листок»
14. В.В. Биков
К. «Рукавичка»
15.О. С. Пушкін
Л. «Фах»
16.А. Конан Дойл
М. «Золотий жук»
17.О. Грін
Н.  «Балада про Схід і Захід», «Якщо…»
18.А. Міцкевич
О «Павутинка»
Відповіді: 1 – І, 3 – М, 4 – К, 5 – Й, 6 – Л, 7 – Н, 8 – Б, 9 – Ж, 10 – А, 11 – О, 12 – Д, 13 – В, 14 – З, 15 – Г, 16 – Ї, 17 – Є, 18 – Е.

2.     Розподілити названі твори за темами:

А) Історичне минуле в літературі(В. Скотт«Айвенго»,
      В.В.Биков«Альпійська балада»)
Б) Дружба і кохання( О. С. Пушкін« 19 жовтня 1825 року», Ш.  Алейхем «Пісня над піснями», О. Грін«Пурпурові вітрила»)
В) Билини і балади(Й. К. Ф. Шиллер«Рукавичка», А. Міцкевич«Світязь»,
      Р. Л. Стівенсон«Балада про вересовий напій»)
Г) Духовне випробування людини(Дж. Олдрідж«Останній дюйм», Р. Кіплінг «Балада про Схід і Захід», «Якщо…»)
Д) Світова новела(О. Генрі«Дари волхвів», «Останній листок», Г. Дж. Уелл с« Чарівна крамниця», Р. Акутагава«Павутинка»)
Е) Літературний детектив(Е. А. По«Золотий жук», А. Конан Дойл«Пістрява стрічка», «Спілка рудих»)
Є) Сучасна література(А. Азімов«Фах», Д. В. Джонс«Мандрівний замок Хаула», К. Функе«Чорнильне серце»)


3. Пригадати жанр твору і дати йому  визначення

1. «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник?(Билина – жанр російського фольклору, героїко-патріотичне сказання про богатирів та історичні подіїКиїіської Рус іХІ – ХІІ ст..)
2. «Як Робін Гуд став розбійником»? (Фольклорна балада – ліро-епічний жанр англо-шотландської народної поезіїХІV –ХVІ ст.. на історичні теми про прикордонні війни, народного легендарного героя Робіна Гуда та ін)
3. «Айвенго»? (Історичний роман - побудований на історичному сюжеті твір, який відтворює певну епоху, період історії)
4. «Альпійська балада», «Пурпурові вітрила»? (Повість – епічний прозовий твір , який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибино їх розкриття займає проміжне місце між романом та оповіданням)
5. «Останній дюйм»? (Оповідання -  невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного персонажа)
6. «Якщо..»? ( Вірш – елемент ритмічного мовлення у літературному творі, основна одиниця віршованого ритму)
7. «Золотий жук», «Пістрява стрічка»? (Детектив – різновид пригодницької літератури, у якому розкривається певна таємниця, пов’язана зі злочином)
8. «Дари волхвів», «Чарівна крамниця»? (Новела – невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, напружено. Дією і чіткою композицією)

4. За уривками творів визначити автора та назву твору

1)Гей, у славному та у городі, у Муромлі,
Та у тому селі, та Карачаєві,
Гей, то не старий дуб к землі нагинається,
Ой то добрий молодець Ілля Муромець
Батькуматері
уклоняється:
«Благослови, батьку та матір рідна,
У славний город Київ з’їздити,
Сонечку стольнокиївському
Князю Володимиру служити,
Віри християнської та боронити!»(!Ілля ...та Соловей-...»)


2)У Англії колись був король Лір
І панував собі на честь і славу,
Мав повагу він, і в сусідів мир,
І забезпечену державу.
Між іншими достатками його
Були також три доні гожі,
Прегарні й свіжі, що перевищали
Красою три червоні рожі. («Король ...»)

3)Ждучи на грища й забави,
В звіринці своїм величаво
Король Франциск сидів;
Тіснились вельможі при троні,
А кругом, на високім балконі,
Дам барвистий вінок процвів (Й. Ф. Шиллер «Р...чка»)

4)Хто, в Новогрудськім мандруючи краї,
Прагне на все надивитись,
Хай у Плужинськім бору побуває,
Гляне на озеро Світязь.(А. Міцкевич «С...»)

5)Із вересового квіту
Пикти1 варили давно
Трунок, за мед солодший,
Міцніший, аніж вино.
Варили і випивали
Той чарівний напій
І в темрявих підземеллях
Долі раділи своїй.( Р.Л. Стівенсон «Ве...ий тру...к»)

6)Захід є Захід, а Схід є Схід, і їм не зійтися вдвох, 
Допоки Землю і Небеса на Суд не покличе Бог;
 
Та Сходу і Заходу вже нема, границь нема поготів,
 
Як сильні стають лицем у лице, хоч вони із різних світів!(Р. Кіплінг «Балада про Схід і З...д»)



5. Літературна вікторина « Відгадай літературного героя»

1. «Миловидий, з пружним і дебелим тільцем, Роб, як тільки міцно зіп’явся
на ноги, одразу й понад усе вподобав блукати з батьком по лісі. А коли
змужніла його рука, він навчився спритно натягувати лук і пускати
несхибну стрілу.» (Робін Гуд)

2. «Вона була висока на зріст і надзвичайно струнка. Ясні блакитні очі під густими темними бровами надавали їй особливого виразу, лагідного і водночас величного. Розкішне її волосся, каштаново-русяве на колір, було вигадливо завите у незчисленні пуклі..»(Ровена «Айвенго»)
3. «Він швидко ліз між каменів, поблискуючи голим коліном. Він тільки тепер помітив порвані собакою штани і рани на нозі, що кровоточили. Утікач спішив, бо добре розумів, що німці піднімуть на ноги всю охорону і поліцію.» (Іван «А...  балада»)

4. «Переглядаючи свої записи про більш як сімдесят пригод, які я вів протягом останніх восьми років, і вивчаючи методи свого друга, я бачу між них багато трагічних, кілька кумедних, чимало дивних, але не можу назвати бодай однієї банальної…» (Доктор В...  про Ш...  Холмса)
,
5. У свої сорок три роки він був досвідченим льотчиком, але польоти і досі приносили йому задоволення. На жаль, з цим було покінчено: після сорока про справжню льотну роботу належало забути. До того ж у нього не склалися стосунки з дружиною, а десятирічний син Деві був чужим і незрозумілим обом батькам. (Бен «О...  дюйм»)

6. «Я була поганим дівчиськом. Щось примусило цей останній листок залишитися там, де він є, щоб показати, яка я була противна..» (Джонсі «О...  листок»)

7. «- Якби я був багатий,- сказав хлопчик , тикаючи пальчиком на "Яйце є - яйця нема", - то купив би собі он те. І оте. - Він показав на "Ляльку, що плаче, як жива". - І оце. - То був загадковий предмет, і називався він, як значилося на привабливому ярличку, "Купи й дивуй друзів". (Джіп «Ч...  крамниця»)

6. Визначити власника речей

1) Щит із зображенням дуба, вирваного з коренем? (Айвенго)
2)Лук та стріли? (Робін Гуд)
3) Рукавичка? (Делорж)
4. Кепка, люлька, лупа, скрипка? (Шерлок Холмс)
5) Мольберт, пензлі, фарба? (Берман)
6) Солдатики? (Джип)
7) Кінокамера? (Бен)
8) Волосся, гребінці? (Делла)

7. Домашнє завдання


За літо  потрібно не тільки відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року. Якщо під час навчання часу на читання катастрофічно не вистачає, то влітку вільного часу – цілком достатньо.  Ось  список літератури для обов’язкового читання. В цей список  не вносились маленькі віршовані твори та невеликі за об'ємом прозові твори. До речі, всі ці книги можна взяти в бібліотеці.


  • Міфи троянського циклу  (підручник, стор. 58 - 63 ).                                                    
  • Гомер. «Іліада» ( підручник, стор. 70 ).
  • Есхіл. «Прометей закутий» ( підручник, стор.97 ).
  • Публій Вергілій Марон. «Енеїда» ( підручник, стор. 109 ).

  • «Пісня про Роланда»( підручник, стор.158 ).
  • Вільям Шекспір. «Ромео і Джульєтта»
  • Мігель де Сервантес. «Дон Кіхот» (1 частина)
  • Мольєр. «Міщанин-шляхтич»
  • Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»
  • Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон»
    • Майже всі твори екранізовано, але спочатку читаємо...
Гарного відпочинку та приємного читання















Немає коментарів:

Дописати коментар