неділя, 3 травня 2020 р.

6-Б ( 2-й урок) 04.05; 6-А ( 2-й урок) 06.05 2020 Зарубіжна література (64 урок за календарним плануванням)

Тема уроку: Астрід Ліндгрен, повість "Міо, мій Міо"


 Діти, вам уже відомо, що Астрід Ліндґрен була дуже шанованою людиною, 
 великою гуманісткою, дуже любила природу, закликала берегти її та вчила захоплюватися її красою. Виступала за виховання дітей без насильства і тілесних покарань.

Астрід Ліндґрен є лауреатом Ордену Усмішки. На церемонії  вручення цієї премії лауреат має, посміхаючись, випити склянку
лимонного соку.
У 2002 році урядом Швеції у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені Астрід Ліндґрен.. Ім'я Астрід Ліндґрен носить також
невеликий астероїд.
 Українською мовою багато її творів переклала Ольга Сенюк, яка була особисто знайома з письменницею.

 Про історію створення повісті-казки "Міо, мій Міо" прочитайте у підручнику на стор. 223.


Дехто з літературознавців відносить казкову повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо» до такого різновиду літератури, як «фентезі».
Фентезі (від англ. їапіаіу  фантазія) — це вид фантастичної літератури, де магія та інші надприродні явища € головними елементами сюжету. Дія у творах фентезі зазвичай відбувається у вигаданих світах, де магія € звичною справою. Першими авторами фентезі вважаються Р. Говард (цикл романів про Конана-варвара) та Р. Р. Толкін («Володар перснів»). Існують різні види фентезі: героїчне, епічне, ігрове, історичне, гумористичне тощо.

За умови, що з твором ви вже знайомі ( перегляд фільму або читання), можемо пограти...

Літературна гра «Пригадай зміст повісті "Міо, мій Міо"»

1) Місто, в якому жив головний герой. (Сто ... .)  
2) Ім'я Міо в реальному житті. (Бу Вільгельм Ульсон, або Бу ... .)
3) Хто спав у порожній пляшці? (Д ... -)
4) Товариш Міо в реальному житті. (Бе ... .)
5) Назва країни, куди потрапив Міо. (Країна Д ... .)
6) Титул батька Міо. 
(К ... ь.)
7) Скільки років король шукав свого сина? (Де ..  років.)
8) Найжорстокіший лицар. (К .... о.) 
9) Товариш Міо в Країні Далекій. (Ю ... -Ю ... .)
10) Кличка  коня Міо. (Мі ... .)
11) Хлопчик-сопілкар. (Н ... но.)

Гра «Відгадай анаграму»

(Анаграма — це слово, в якому літери переставлені в іншому порядку.)
1. Сі-ма-рі-м. 
2. Ак-ел-да-на-ї-ра-к.           }  перші 5 учнів, що відгадають анаграму, - 12 б., 

3. Ор-ез-огве-тре-м.         відповіді - на email:  trilenko17@gmail.com

Запитання:



Як ви думаєте, символом чого у творі є колодязь, який нашіптував казки? (Це символ пам'яті народу, джерел духовності. На жаль, колодязь забутий, тобто люди з роками забувають своє коріння. Символічно, що казки колодязя в повісті слухають діти, за якими майбутнє. )

Бесіда за змістом

1. Яка казка з тих, що розповідав колодязь, найбільше припала Міо? (Про королевича, який вирушив у мандри місячної ночі та їхав Пущею.)
2. Хто загрожував Країні Далекій? (Жорстокий лицар Като.)
3. Що лихого вчинив Като? (Він перетворив підвладні йому землі і води на Мертвий Ліс і Мертве Озеро, викрав і  полонив дітей, чинив грабунки.)
4. Чому Міо мав їхати до Країни  Чужинецької?  (Тому,  що за пророцтвом, Міо мав звільнити людей від страшного ли царя Като.)
5. Хто і чому вирушив разом з Міо до Країни Чужинецької? (Юм-Юм, оскільки у пророцтві було сказало, що «хлопець Ісо ролівської крові на білому золотогривому коні разом зі своїм єдиним другом» мають перемогти Като. Крім того, Юм-Юм не міг покинути друга в небезпеці.)

 1.Де Міо та Юм-Юм знайшли Зброяра? (У печері.)
2. Що розповів хлопцям Зброяр про лицаря Като? (Він розповів, що в лицаря Като кам'яне серце, правої кисті у нього немає, а замість неї — залізний пазур. Саме цим пазуром він видирає людям серця з грудей. А натомість кладе туди камінь.)
3. Як Зброяр допоміг хлопцям? (Він дав Міо палахкого меча, вказав шлях: у скелі, подарував човна.)



4Як Зброяр застерігав Міо? («Будь обережний, королевичу Міо! Будь обережний, коли побачиш залізний пазур. Якщо ти не триматимеш напоготові меча, тобі буде кінець, королевичу Міо».)
5. Що хвилювало Міо, коли він піднімався до замку Като? («'Цікаво, чи знають про це ті, хто чекав тисячі років? Цікаво, чи знають вони, що боротьба має відбутися цієї ночі, і чи думають про мене? Чи думає про мене мій тато-король? »)



Перевірте себе.  Дайте відповіді на запитання рубрики "Робота з текстом" на стор. 225 ( у підручнику). Усно.
Та виконайте  невеличкий тествідкривши посилання

join.naurok.ua Код доступу 847094  активне до 16.00   10.05 2020
     


Наступний урок -  за розкладом.









Немає коментарів:

Дописати коментар